torsdag 18 augusti 2016

björnbärslila

Det var i början på juni som jag äntligen tog mig tid, mod och använde pengarna från födelsedagen i vintras till att göra klart det jag började på för 10 år sen, nämligen min tatuering. Alla konturer drogs om, bladen skuggades i grått och björnbären fick färg, precis som jag ville ha det.

Jag tyckte inte att den svarta peplum t-shirten blev tillräckligt anpassad för att visa upp tatueringen, så jag sydde ett till plagg, endast anpassat efter att visa upp tatueringen.


Det är egentligen en klänning från mönstret till en poncho med ärmar, som den här blå jag sytt tidigare. Men jag har smalnat av den under ärmarna, över bysten och just på den här klänningen, även kapat av en ärm och gjort ringningen sne fram och bak. Nederkanten är också lite sne för att behålla balansen.


Det var med flit jag valde just den här lila nyansen eftersom det är den nyansen som gå igen i tabuleringens bär. Så det här är min tatueringsklänning.

Galet skön, mjuk och gosig i tunn ekologisk trikå. 


Det här måste vara bland de enklaste plaggen att sy. Dessutom uppskattar jag den nedhasade axeln, för jag, ärmkullar och ärmhål kommer inte riktigt överens än, vi har lite att jobba på om man säger så.

Men något jag inte behöver jobba på mer är tatueringen, ingen mer smärta eller ångest. Det gjorde iof inte ens hälften så ont som jag mindes det från första gången men å andra sidan är det en av Sveriges bästa tatuerare som gjort klart den (Mikael på House of pain) och han gick varsamt fram.

alldeles nygjord, här syns färgerna tydligt

Det lär blir fler klänningar i "tatueringsmodellen" och om jag ska vara helt ärlig, några fler tatueringar också. Jag kan ha fått blodad tand även på det området haha.


Tyger: lila ekologisk bomullstrikå från Ohlssons tyger
Tygåtgång: 120cm på full bredd
Mönster: egen design
Datum: juli 2016


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar