tisdag 22 september 2015

kläder på vift


Det kändes fantastiskt att packa ryggsäcken för en långweekend på Gotland och Fårö när mer än hälften av plaggen var sydda av mig den här sommaren.


Efter en tidig, daggtung och sval morgon i Stockholm möttes vi av tropisk värme i Visby och jag svidande fort om från jeans och jacka till den fjäderlätta och svala klänningen i bomullsatin.



På kvällen väntade grillmiddag inför bröllopet nästa dag och då hade jag med mig en grå fladdrig kofta som matchade prefekt. Kände mig precis rätt klädd och sommarkvällen levererade underbart väder även för kort klänning.

Under själva bröllopet fegade jag ur och hade på mig en köpt fodralklänning trots att jag stod beskriven med orden "hon har med största sannolikhet en klänning på sig som hon har sytt själv" i infoblandet om gästerna.
.

Men sista kvällen och även hemresan blev det en av mina klänningar. Den mörkblå i microsatäng, lika fin på restaurangen kvällen innan som på båten dagen efter. Känner mig snygg men otroligt bekväm i mina bägge fladdriga klänningar



Men snyggast den här helgen va min följeslagare till öarna, äldsta sonen! trots att jag inte sytt ett enda stygn på hans outfit ;)

Tyger: Fjädertyg - Stoff och Stil Kungens kurva, blå microsatäng - Ohlssons tyger Sveavägen
Mönster: egen design
Datum: juli 2015

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar