onsdag 17 april 2013

till en liten tjej

Familjen fick äran att vara barnvakt i 24 timmar i helgen till makens guddotter som våra barn kallar "extra kusin".
Kompleterade hennes packning lite med en t-shirt av de ljusrosa ugglorna jag hade hemma men som inte verkar gå åt.



Har inte tidigare sytt t-shirts till andra än mina egna barn men jag måttade på pyjamasen hon hade med sig och körde på, stl 98/104 har hon.

Invigde tvillingnålen på makens önskemål om snyggare sömmar och det gick helt fantastiskt bra och snyggt blev det! Och körde på vita kanter i hals och ärmar, kändes lite mycket med samma tyg och det vita fanns ju redan i ugglornas ögon. Vitt känns väldigt fräscht även om det alltid är svårt att hålla rent på så här små trollungar.

Det blev bra till slut men den är en till två centimeter för kort för min smak och eftersom jag hade ritat den för snäv i halsen fick jag lägga till två tryckknappar på axeln, det blev riktigt snyggt även om jag aldrig har gjort det tidigare.


Hennes mamma gav mig ett bra förlag när hon såg den, att förlänga med en rynkad kjol så det blir en klänning, gör det gärna nästa gång hon kommer hit!


Extra roligt är att den rosa nyansen på tröjan matchade hennes grå och rosa mjukisbyxor med tillhörande tjocktröja som fanns i packningen. tyvärr syns de inte på bilden. Det var lite svårt att fånga henne på bild om man säger så ;)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar