måndag 25 april 2016

svart och sicksack

Bästa sättet att starta en måndag för mig är att välja en outfit bland mina egna kläder. Sagt och gjort, det var ju måndag.


Det gick alldeles utmärkt att cykla i det här dessutom, trots höga klackar. Anpassa farten och lite trevligt sällskap på vägen utav grannarna så var jag framme i ett naffs.



Visst solen lyste men det var ta mig sjutton inte en gnutta varmt, extra glad att ponchon med ärmar är i ylle sådana dagar.



Den totala lyxen var att få hämta upp makens bil och köra hem istället för att cykla. 



Avslutade med en shoppingtur där jag inte köpte något alls, gick och tittade på massor av kläder och varje gång fastnade jag vid spegeln i omklädningsrummet med min klänning på och tyckte den var bättre än allt jag plockat från galgarna.

Det jag eventuellt övervägde att köpa slutade i tanken
-"det där kan jag sy hemma och så passar det nog bättre om jag gör det också" haha




Det var riktigt länge sen jag sydde den här klänningen nu men den är ett av mina "safe cards" i garderoben, vet jag inte vad jag ska ha på mig så tar jag den. Ponchon med ärmar åker ju på mest hela tiden så här års. Jag älskar alla mina plagg av helt olika anledningar.

mer om klänningen som syddes förra sommaren kan du läsa här




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar