tisdag 5 april 2016

att sammanfatta mars


Så mycket som jag har sytt under mars månad vet jag inte när jag gjorde sist!

Jag har lite svårt att faktiskt tro det själv men som tur är har jag bloggen som bevis.

Extra roligt blir det när jag dessutom har får ett helt nytt och stort gäng med läsare också, det är många sidvyer i statistiken när jag går in och kollar. Detta trots att jag inte marknadsför bloggen någonstans, jag taggar inläggen men det är allt. Men jag tänkte sparka igång Instagram igen...där heter jag ayladesign




Men sammanfatta mars var det ju jag tänkte göra nu


sytt till mig den här månaden blev en mössa, tre toppar, en kappa, en klänning,  en omsydd kjol, en väska och en necessär.

största utmaningen är att sparka igång mig själv och faktiskt prioritera tid vid symaskinen. Numera får jag faktiskt något gjort när jag sitter där men att komma dit tar lika lång tid som förut, sängen är så skön på kvällarna efter jobbet.
Sömnadsmässigt var den gula väskan jag gav bort i doppresent till mitt fadderbarn det mest utmanande. Det kommer nog dröja länge innan jag ger mig på en sån igen frivilligt men det gör mig bara ännu mer stolt över att den blev så fin.

mest använda plagget är necessären eller min nya mössa, mössan har hängt med i stort sett varje dag sen jag sydde den. Den har hängt med så mycket att den numera är smutsigare än den förra mössan. Stinker rök efter påskbrasan gör den också haha. Men det plagg jag tror att jag kommer använda mest på lång sikt är den blå asymmetriska blusen med pärlor på eller det prickiga linnet, ska införskaffa ett par vita jeans bara.

populäraste inlägget är enligt statistiken den om 'min walk in' vilket faktiskt förvånar mig. Jag trodde att det kanske skulle vara ett inlägg som handlade om ett specifikt plagg med bättre bilder på hur kläderna ser ut. Men inägget om min gröna sidentop kommer som stark tvåa så där kanske jag får rätt iaf.

flest besökare hade jag den 19 mars, dagen när jag publicerade inlägget om den gula ryggsäcken. Rent generellt verkar helgerna vara då flest går in och läser.


Mars hade över 700 vyer av bloggen. 
Jag blir alldeles varm inuti bara av att veta att ni är här och läser.



Nu kastar vi oss in i april och jag har högtravande planer för sommargarderoben som behöver påbörjas och helst bli färdig också innan maj. Inte för att sommaren börjar i maj här hemma i Sverige utan för att vi fuskar och åker till sommarvärme i Portugal då. En månad och minst sex stycken planerade sommarplagg, det borde gå även om jag inte blir lika bortskämd med lov och därmed extra sytid nu som jag blivit i mars.




.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar