tisdag 26 april 2016

fler dagar

Tur att veckan har flera dagar så man får variera sig lite.

Planerar som bäst för vad resväskan ska innehålla och flockade fram lådan under sängen med sommarkläderna som jag la undan i höstas. Som att gå i en butik där allt kommer passa och dessutom är gratis. Världens bästa butik om du frågar mig haha

Men det är inte riktigt dags för semester än och dagarna på jobbet läggs efter varandra. Jag förgyller de svinkalla, grå och ganska stressiga dagarna med att ha mina kläder på mig. De lyser upp lite grann trots murriga färger och de värmer mig inombords.




I går blev det den gröna siden t-shirten och koftan som var tänkt som kimono från början.
Mer om plaggen finns här och här och båda tygerna är köpta på Ohlssons tyger i vintras.

Till det ett par mörkare jeans med bootcut och gympaskor, fick lov att promenera till bussen på morgonen (cykeln stod kvar på jobbet) och då valde jag bort högklackat som jag annars gärna hade haft till den här outfiten.




Koftan hamnar i lådan under sängen ett tag över sommaren. Det är dags att rensa ut lite av det jag haft hela vintern nu när sommarkläderna ska fram. Blir roligt att få byta garderob i höst igen när jag byter innehåll i lådorna. 

Jag förvarar kläderna som det inte är säsong för i en gammal resväska under sängen, kanske inte det bästa. Egentligen borde det vara tätslutande lock, papper mellan plaggen och gärna lite cederkulor eller lavendel för att håll tex. mal borta. Kanske dags att se över klädförvaringen lite.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar