torsdag 7 april 2016

i cykelkorgen


Det här är min utsikt varje morgon numera. Äntligen har jag skaffat cykelkorg så att väskan kan åka med till jobbet.

Älskar för övrigt min nya cykel, inte bara för att jag kan fixa bromsar, lysen, oljan och typ allt annat som kan tänkas gå fel på den alldeles själv och på bara några minuter, inte behöver den besiktigas eller skattas heller. 
Jag är lite less på bil för tillfället och äger därför ingen, jag köpte cykel istället!



Väskan förgyller mina dagar, framför allt när det regnar vilket det gjort varje morgon den är veckan.


Jag känner mig som en pinuppa på den här på väg till jobbet.

Herrcykel i vintage stil, däck med vita sidor, klänningar fladdrande runt benen, blommig väska i korgen och högklackat. Visst händer det (när det regnar) att det åker på ett par fodrade träningsbyxor utanpå allt men de är också kanska snygga till högklackat haha.


Datorn får plats gott och väl men samsas med både almanacka, iPad, plånbok och necessär. Det är underbart att allt ryms precis som jag tänkte mig. Man borde verkligen sy allt så man får det som man vill.


Handcreme som doftar körsbärsblom, puderdosa med spegel och facemist har jag alltid med mig, nu ännu snyggare förvarat.

Det enda som är synd när det regnar är att väskan inte tål vatten men med en genomskinlig plastpåse över kan jag glädjas åt den ändå.


Mer om väskan och necessären kan du läsa här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar