fredag 22 april 2016

på jobbet

Äntligen helg igen så att jag kanske kan hitta lite tid att sy. Men veckan har trots brist på sytid gått i min design.

En av mina elever har blivit expert på att se precis vilka plagg jag har sytt och frågar mig numera dagligen

-"har du sytt den där också fröken?"

och så tittar hon drömmande på tygerna och känner försiktigt på en kant eller fastnar med blicken på kjolens fåll och suckar drömmande.
Underbar tjej som verkligen har öga för detaljer och besitter det största och starkaste hjärta jag mött i en så liten kropp. Får nog lära henne sy framöver <3

Har faktiskt haft ett eget plagg varje dag men bara en outfit hamnade på bild så här långt.
Det här är en av de outfits jag haft på mig i veckan.



Jag drog på mig ett linne och sen ett par fodrade träningsbyxor över strumpbyxorna för att komma till jobbet. Bytte om på jobbet till den svarta skjortkläningen och kände mig väldigt överklädd för mattelektioner och kvällsmöte men det var det värt.





En förbättring jag ska göra är att faktiskt sy ihop urringnings/sprundet på två ställen. Just nu sitter det små säkerhetsnålar på insidan för att det inte ska bli för spännande. De stygnen är lätt gjorda för hand och kommer gör att jag tycker ännu bättre om den.



Det är väldigt synd att den syddes i så tråkigt syntetiskt material men sköljmedel kanske kan hjälpa lite och ibland behöver jag tycka illa om plagg för att jag ska prioritera att sy ett nytt. Men jag gillar klänningen trots allt och älskar verkligen modellen så jag vill ha fler men då får det bli i siden tyg.


Kläder till en vanlig dag på jobbet alltså. Trots iskalla motvindar och cykel till jobbet går det att gå klädd i mina egna kläder och tunna strumpbyxor. Allt handlar om att prioritera och kompromissa men leva efter en vision. 

Min vision är att gå klädd i mina egna kläder från topp till tå, inifrån och ut, varje dag. Det är min vision tills jag siktar högre.



mer om klänningen kan du läsa här





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar