torsdag 17 mars 2016

till vardags

Jag lever faktiskt i kläderna jag syr, jag har dem på mig varje dag.

Däremot är det inte så ofta jag får med dem på bild en vardag. Inomhusljus är bara glömma har jag lärt mig när det ska fotas.
Men lite mobilbilder kan jag bjuda på från en fredagsutstyrsel med den gröna sidentröjan jag kom ihåg att fota.



Tröjan är så snygg i sin enkelhet att jag skippade kofta, sjal eller något annat som skulle dölja den. Lite silversmycken, pärlor i öronen och en slarvig fiskbensfläta blev det till istället.


Här ser man tydligt att tröjan stretchar (vecken från sidsömmen kommer sig av att styget sträcks ut så egentligen kanske den är lite för tight just där men tyget klarar det)
Bystinsnittet hamnade jättebra och jag är så nöjd med alla sömmar som ligger precis där jag ville ha dem.

Till tröjan valde jag en lätt klockad svart kjol jag köpte för jätte, jätte många år sen men som är så enkel och stilren att den fortfarande funkar. Den är ganska hög i midjan och det blev en snygg kombo med tröjan innanför.


Den korta ärmen blev precis så lång som jag hade tänkt mig, det var ju på håret att jag verkligen fick ut ärmarna av tyget som var kvar men det löste sig.

Jag kände mig jättefin och proffsigt klädd utan att vara överklädd på jobbet i den här kombinationen. På lektionerna slänger jag på mig ett par fårskinnstofflor till och på rasterna blir det gummistövlar just nu, allt funkade till haha. 
Men när jag åkte från jobbet satte jag på mig ett par knähöga, högklackade stövlar till och rusade till Arlanda. Jag flög till Luleå och möta upp maken som skulle bila från Boden till Sthlm, vi gjorde en weekend av det och jag kände mig lika fin då som jag gjort på jobbet.

De bästa kläder passar till alla tillfällen, den här gröna tröjan är redan en av mina favoriter. 


För att läsa mer om tröjan, tyget och hur jag sydde, klicka här




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar