lördag 5 mars 2016

min "walk in"


Min garderob kan man antingen se som väldigt liten eller väldigt stor beroende på.

Den består av en stång, två lådor och en korg men detta är öppet mot hela vardagsrummet. Jag väljer att se det som att hela vardagsrummet är min walk in closet haha.

Jag har med flit rensat, rensat och åter rensat de senaste åren. Kastat ut kläder med fel passform, de jag inte trivs i, de med konstiga och jobbiga material och de som finns kvar är inte så många.
Men det jag vet med de som finns kvar är att de funkar!

Jag vet hur de kommer att kännas efter en hel dag på jobbet, jag vet vilket material de är i och vilka som går att kombinera för att få till en skön stil. Fortfarande jobbar jag lite på att hitta just min stil men det går framåt.

Det är inte bara det att de funkar, majoriteten har   j a g  sytt, tänka sig, jag kan sy det jag vill ha på mig både på jobbet, hemma och på fest eller allt där emellan.
Mest blir det kläder till jobbet nu, det är då jag orkar klä på mig ordentligt och bryr mig om hur det ser ut. Hemmakläder ska bli ett sommarprojekt.


Fyra av plaggen på bilden är  i n t e  sydda av mig, det du!

Jag vet att det är en tråkig färgskala just nu men den är ganska safe och enkel att kombinera, har man inte mycket så får man köra på säkra kort och mixa allt som går att mixa. Jag trivs bäst i mörkblått, grått, vitt och svart.
På våren blir jag sugen på ljusrosa och jag har börjat köpa tyg i fler nyanser av blått, grönt och blågrönt. Sen har jag ju massor av tyger i andra färger också men det blir inte av att jag syr något i dem, trivs inte i det helt enkelt just nu.


Så här ser det ut på min garderobstång, en en-kvist jag sågat ner på tomten. Galgarna kommer från Biltema och IKEA.
Längst till vänster hänger morgonrocken (köpt) sen ponchos med ärmar, korta klänningar, skjortklänningar och längst till höger hänger de finare klänningarna.


Majoriteten av kläderna har jag bloggat om
  • Svart poncho med ärmar här
  • Grå poncho med ärmar och skinndetaljer här
  • Rutig kofta här
  • Grå poncho med ärmar här
  • Kort kimono här
  • Svartvit sicksack klänning här
  • Grön omlottklänning här
  • Grått linne - kommer snart på bloggen
  • Svart skjortklänning här
  • Blå asymmetrisk klänning här
  • Rosa spetsklänning här
  • Fjäderklänningen här
och de som inte är bloggade är antingen i ett inlägg som är på väg eller köpta i butik.


Här står jag alltså och väljer varje morgon. Jag har svarta strumpbyxor, ett par blå jeans, ett par svarta byxor och några svarta kjolar som jag varierar med. Men allt som allt är det här det jag har på mig på dagarna och det är verkligen mina kläder.

som sagt, egna hemma kläder står på sylistan
Här ser du lite mer av syhörna, walk in closet eller enkelt uttryckt, vardagsrummet där allt ska rymmas när man bor på få kvadratmeter haha.

Funderar på att inte bara fota plaggen var för sig när de är färdigsydda som jag gör nu utan kanske få till lite mer "dagens outfit" någon vecka så att det syns hur jag stylar och använder kläderna till vardags, vad tror du?



Tyger: se respektive plagg genom att klicka på länken
Mönster: egen design
Datum: syda 2015-2016



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar