söndag 27 mars 2016

blå vardag

En till vardagsoutfit jag kom ihåg att fota. En väldigt blå sådan men det är ju det jag tycker om, blåa kläder.

Det hade kunnat vara vilken helg som helst med en tur till Sickla Köpkvarter i Nacka. Jag passar på att välja högklackat på helgerna när jag vet att jag själv kan välja hur långt jag ska gå i dem, har blivit bekväm av mig på sistone känner jag. Förut gick jag alltid i högklackat, oavsett tillfälle.

Jackan är ett gammalt rea fynd från H&M, jeansen är också därifrån. Skorna är svarta Ralf Lauren. Väskan ett fynd från en pop-up butik i Nacka Forum för några år sedan som hängt med varje dag sen dess till jobbet.

Men   t r ö j a n   är min, bara min!



Passade på att fota i omklädningsrummet, trodde det skulle vara bra ljus där men sämre placerad lampa har jag aldrig varit med om så färgerna känns fel och de bilderna fick inte vara med.
Detalj på axelpartiet och pärlorna hemma däremot fick jag till på provdockan. 
Färgskillanden är inte så stor mellan de två tygerna men det händer något och tröjan blev lagom stor på det sättet.




skrynklig efter en dag på jobbet

Underbar tröja att ha just när man gå i butiker och ska prova kläder, den är lätt att ta av och på plus att den är luftig och skön, man blir inte svettig när man släpar påsar, jacka och väska genom alla butiker.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar