tisdag 15 oktober 2013

sy på papper

Det är inte alltid jag syr i tyg, tvärt om! 

Det mesta syr sig själv i mitt huvud, där blir sömmarna alltid raka, allt passar perfekt, tyget faller rätt och ...ja ni förstår 

Ibland vill öga-hand koordinationen samarbeta också och så lyckas jag få ner tankarna på papper. Det är också som att sy för mig, som torrsim när man simmar.

Jag köpte ett olinjerat kollegieblock i somras som jag försöker samla mina skisser i. 

Ritar först med blyerts (4B) och sen fyller jag i med tunn tusch och suddar blyertsen.

Tycker det är kul att datera så man lätt kan gå tillbaka men nöjer mig med månad och år, 10-2013 tex. 


Skissat idag! 

Men det är bara shortsen jag sytt än så länge. 

Den översta tunikan har jag klippt ut alla delar till men den sista saknar rätt tyg...fast jag tror jag ska prova i ett tyg jag har liggande hemma först! 

Jag syr inte på symaskinerna efter att barnen lagt sig eftersom de surrar en del och vi bor så trångt och utan väggar eller dörrar just nu, då är det perfekt att sy med papper och penna!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar