måndag 7 oktober 2013

give away

Vi har kära vänner som både flyttat och nyligen fått barn, vad ger man dem i inflyttnings/babypresent!?

...jag vet inte vad ni ger men jag syr ;)


inte mindre än ett "presentkort" på tre valfria saker ur 'ayla designs' sortiment fick dem, välja vad de ville. En bilstols-filt, ett nappband och spjälsängsskydd valde de och ROSA skulle det vara, inte plottrigt och gulligt utan helst med stora stjärnor.

Fick leta igenom hela Stockholm för det och hittade 2,5 meter på Tygverket, inte så stora stjärnor men det fanns inget annat och inte mer efter att jag köpt den stuven heller.

En bilstols-filt är en filt med hål för bältet som man lätt kan öppna upp eller vira runt den lilla när man rör sig mellan ute inne och bil för att slippa klä av och på hela tiden. Har gjort en tidigare men aldrig använt själv (barnen är för stora) men de verkar duktigt praktiska.


 Nappbandet är inget jag brukar sy eftersom det här har hållare för flera nappar på samma band. Det är alltså inte till för barnet utan för föräldern att ha i tex. väska, bilen eller sängen för att lätt få tag på ytterligare en napp när det behövs utan att de för sen skull ligger på golvet eller botten av skötväskan.

Det är en kreativ själ (inte jag) som hittat på och delat med sig av helt öppet på ett forum. Så där tar jag inte åt mig äran av att ha hittat på funktionen, designen på utförandet är däremot mitt.

Det blev en ytte, pytte remsa kvar av stjärntyget, så det räckte inte till hela våtservettfodralet utan till en liten kant. Jag valde svart i stället för vitt eftersom jag vet vad man handskas med när man oftast vill ha en våtservett och då kändes vitt som fel färg om man inte vill ha fodralet liggande i tvättkorgen hela tiden.

Fick se både filt och spjälsängsskydd 'in action' i helgen när vi besökte underverket de syddes till. 
Alla nyfödda är söta men den här tog nog priset!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar