måndag 21 oktober 2013

Vad gör du för att kunna somna?

...ni kan ju gissa vad jag gör! 
Inte världens mysigaste sängkompisar...lite som att dela säng med en potentiellt vasstandad igelkott (huva, vilka mardrömmar det där kommer ge!)
Men jag skämdes ögonen ur mig i morse när jag lämnade barnen i skolan utan överdragsbyxor...särskillt när det bara saknades en knapp i de hemsydda!

Så ikväll ställer jag allt till rätta men det är för kallt vid symaskinen och soffan hade hunden lagt beslag på så jag kröp upp i min hörna på övervåningen i stället.

Yngsta har själv valt tygerna till dessa, härligt egen vilja och stil han har men dett är bland det fulaste jag sytt den här hösten...
Tänkte inte över huvudtaget i överkant och slarvade till det så här, men orka göra om!?

I efterhand hade fickorna absolut kunnar vara rosa men inga sömmar skulle ha varit det och det prickiga i kanten, njae... midjan skulle varit svart men han verkar gilla dem och vem är jag att gnälla då?

Måste laga en söm som hamnat för nära  kanten bara men sen är de härmed klara!

Ja byxorna är i mörkblå bävernylån med ett extra lager över knäna som blev svart. De är alltså regält slittåliga, lite vattentåliga och förhoppningsvis vindtåliga.

Fickorna är helt i fleece så man kan stoppa ner frusna fingrar och värma sig, om (som idag) man inte vet var vantarna är när man går hem från skolan.
Midjan blev också i flece så att den inte ska vara kall och hård mot magen om tröjor glipar osv.

Grymt praktiska och sköna byxor med andra ord men usch så fula ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar