torsdag 3 oktober 2013

första bröllopet

Jag fullkomligen älskar bröllop, 
killarna i familjen är inte lika exalterade, framför allt inte efter den här sommaren,

 jag kan inte rabbla nog med anledningar till att bröllop är underbara utan stannar vid det faktum att jag "måste" sy mig en ny fin klänning ...så klart!

och tyget låg hemma i hyllan, hade legat där ett bra tag efter att jag räddat det ur en stuvlåda, troligtvis på Textilvaruhuset i Veddesta. nu var det meningen att bli en klänning
inte helt perfekt för mig att köra axelbandslöst, borde satt fast den i bh'n i alla fall...

den skulle se ut på många olika sätt i mitt huvud innan jag landade i detta, men jag var hela tiden införstådd med att den skulle vara lång och ha de blanka ränderna som inslag i kjolen





fantastiskt bröllop med fest och middag i en slottsruin, och promenad efter brudparet över åkern för att ta sig dit, bara det!

och klänningen kommer jag absolut att använda igen, bara en sån sak som att jag under sommaren lyckats konstruera ett mönster som jag använt till överdelen mönstret går numera under benämningen "min perfekta överdel" gör att med axelband sitter klänningen som ett smäck!

...att det känns otroligt lyxigt med massa fladdrande tyg och min favoritnyans på blått gör den inte sämre

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar