söndag 13 oktober 2013

#ljusblåochgrå

det tar lite tid när jag både jobbar och ska hinna sy men också när jag bestämt mig för att sy ordentligt, ända ner på detalj nivå. Men så blir det så förbaskat bra också när jag gör så.

ni som följer mig på instagram (ayladesign) har sett lite av detaljerna under arbetets gång.

En ny onepice till äldsta sonen blev det, helst hade han nog velat ha den turkos eftersom det är älsklingsfärgen men jag hade en stuvbit med collegetyg i ljusblått hemma så det fick det bli.


använde grått tyg till detaljer på armbågarna...


blixtlåset fick bli grått (förövrigt det snyggaste blixtlåset jag någonsin sytt!

sydde fast det innan jag sydde ihop alla delar. Vanligtvis brukar man spara blixtlås till sist men det blir så bökigt då tycker jag. Sydde fast det direkt med tvillingnålen som syr elastisk söm och inte bubblar tyget och det blev perfekt utan att ens nåla och på första försöket!!!


fickorna fick också grå detaljer och fickpåsarna som blir synliga i den här modellen gjorde jag i hans favvotyg från Stoff och Stil, fototrycket med isbjörnar och pingviner. tyvärr finns det inte kvar längre och detta var bara en pyttebit jag hade kvar hemma men det räckte till den här och kanske lite till


-"mamma det är ganska kul att vara fotomodell"





grå halsmudd fick det bli precis som i slutet på ärmarna och benen. Jag gjorde även en applikation av fototyget i form av ett E på bröstet där isbjörnarna syns. Han vill helst ha hela namnet på ärmen men det är för sent att komma på när den sitter ihop.


 han har redan hunnit skita ner den om man tittar noga men "smutsiga barn är glada barn" och när jag får sy något de vill använda är jag glad!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar