lördag 18 juni 2016

sista arbetsdagen

Jag har nu officiellt semester men innan vi går in på vad som har hänt så här långt vid symaskinen så ska vi dröja oss kvar lite vid den sista arbetsdagen för det här läsåret.

Den spenderades i torsdags med fortbildning och vidare sen med barnpassning och om jag får säga det själv så gjorde jag det med stil.



Dagen tillät kläder där jag inte behövde ta hänsyn till om jag skulle behöva springa, sitta på huk, krama eller trösta barn. Så jag valde vita byxor, högklackade stövlar, fladdrig kofta och mitt gråa linne. Dessutom blev det bil in till stan där fortbildningen hölls så inte ens kommunaltrafiken eller regnet riskerade att sabba min outfit.

Fram till lunch körde jag halvt uppsatt blött hår, sen tröttnade jag och släppte ut det för att försöka få det att torka.



Lagom vuxna kläder, galet sköna och jag kände mig precis rätt klädd för föreläsning. Aningen mer överklädd som barnvakt till gudsonen lite senare men då åkte koftan av, håret åkte upp i en knut och så slutade jag bry mig om ifall byxorna skulle hålla sig rena. 
Linnet var väldigt luftigt och skönt inne i det varma köpcentret där lillkillen och jag roade oss medans min kusin/hans mamma klippte sig och fick några minuter att försöka slappna av utan barn.Vet inte hur det gick men snygg i håret blev hon.


Så här lämnade jag alltså jobbet bakom mig och nu planerar jag projekt för semestern, så klart får ni följa både planer och färdiga kreationer här hela sommaren.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar