lördag 4 juni 2016

delar av en vecka


Delar av den här veckan gick jag klädd i mina egna kläder till jobbet, vad jag hade på mig de andra dagarna vet jag faktiskt inte men det kan inte va varit så märkvärdigt om jag inte ens minns det.


Onsdag

I värmen tycker jag att det är svårade att välja kläder än när det är lite svalare. Men en fjäderlätt dröm från förra året som syddes just för att passa i värmen passar precis lika bra i år också. På morgonen körde jag med kofta utanpå men den behövdes inte länge.

Dagen till ära blev det högklackat, skor jag knappt använt sen de köptes till ett bröllop där jag var brudtärna. Älskar det champangefärgade tyget på skorna men tro det eller ej så är de svåra att matcha, men till det här passade dem. Trots det gick jag nog mest barfota haha



Fredag

Även fredagens outfit bestod bara av sånt jag sydde förra året, vill ni läsa mer om plaggen kan ni leta reda på dem i 'min garderob' här på bloggen.

Jeanskjol och svart linne med spets på ryggen funkar också när det är varmt även om jag inte kommer att välja att cykla med just den här kjolen igen. Ibland är man glad att man valt rätt underkläder, i det här fallet boxertrosor som ser ut som shorts. För det hade nog varit lika okej att cykla utan kjolen som att cykla med den när den bara åker upp.


Fredag kväll (hemma)

Bara hem och slappa, byta kläder direkt efter jobbet till något mer bekvämt.

Pösbyxor i tyg från Senegal, modell från Thailand och sydda av mig med ett vitt linne, det är det närmaste pyjamas jag kommer och det känns till och med okej att åka och handla i det här om det skulle behövas.


Visste verkligen inte vad jag skulle göra med just det här tyget när jag hade fått det, det föll mig inte riktigt i smaken. Jag vet inte om det syns men det är alltså stora bruna apor som sitter på gröna snirkligt mönstrade piedestaler mot en blå bakgrund.

Men lite roligt blev det att sy byxor av tyget.



Det var alltså delar av den här veckan, återstår att se vad det blir nästa vecka men det är både skolavslutning, sommarlunch och avslutningsmiddag på jobbet så hemmasytt lär det bli!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar