fredag 3 juni 2016

planer för långhelg

Sitter och läser bloggar med ett glas vin och lite chips en fredagskväll som många andra. Planerar även helgens syprojekt samtidigt som jag gluttar lite på jobbmailen och dokumenten jag har öppna på datorn, som vanligt.

Men jag har faktiskt lovat kollegorna att inte jobba med jobb i helgen och med tre lediga dagar framför mig tänkte jag istället ta mig igenom den där högen med tyger som ligger och väntar på en förvandling.

Har egentligen ingen plan på vad jag ska sy. Skulle helst vilja köpa nya tyger men jag har gett mig själv köpstopp eftersom jag tänkte möblera om och troligtvis behöver skala ner lite grann på tygförrådet.
Och så har jag en ganska ordentlig hög med tyger jag gjorde upp planer för tidigare.

 Jag hann igenom halva högen sist jag tog mig an den och sydde dessa bland annat, de har ni sett redan men jag ville passa på att fota dem med rätt jeans när jag väl hade införskaffat dem så ni får en liten repris.





Men mycket mer tyg väntar även om kläderna vid det här laget gärna bildar en ganska stor hög själva.




Det ska bli tre kjolar, vimplar, påsar och helst skulle jag hinna sy två sjömansklänningar i barnstorlek också plus något till en liten bebis som kommer snart av tygerna som ligger och väntar. Tyget till den nya lilla har jag redan klart men modellen är jag tveksam på. Plus att jag har flera saker jag ska sy om och en UFO låda jag alltid kan gräva ner mig i.

Men som sagt just nu är jag på planeringsstadiet med ett glas vin i handen och orkar nog inte bort till symaskinen i kväll. Drömma om sömnad är nästan lika bra som att sy, allt blir iaf fint och fort färdigt även om det är svår att bära det med mindre än att man är Kejsaren utan kläder haha



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar