lördag 11 juni 2016

nya traditioner

I går hände det, jag bröt en skolavslutningstradition och hade byxor på mig.

Jag är glad att jag ens dök upp på avslutningen så förkyld som jag var. Så prio låg inte på vilka kläder jag hade utan på hur jag mådde. Jag hade tänkt att ha födelsedagsklänningen i spets men det skulle ösregna och vara +10grader så jag tänkte om för mitt eget bästa. Snodde makens avlagda kostymbyxor i ylle, älskar dem!



Letade förgäves efter en peplum top jag har sytt för länge sen i blommigt tyg att ha till men den var försvunnen. Övervägde att sy en blommig top där på morgonen men febern satte stopp för det, hör och häpna.
Så det fick bli grön siden top, grönt är ju iaf inte svart och kan kanske härledas lite till grönska och skolavslutning.



Älskar kombinationen även om den inte var min klassiska outfit på en skolavslutning.



Spetsklänningen åkte med ändå för jobbet klämde inte bara ihop skolavslutning med elverna, lunch och avtackning för personalen utan även sommarmiddag för alla anställda samma dag, så två outfits kändes passande.



Det blev ett hastverk att byta om i en av kollegornas rum eftersom dekoreringen av matsalen tog längre tid än vi hade planerat, den blev klar precis innan fördrinkarna hälldes upp men det var inte vi.

Tur att det är mina tre bästa tjejer jag både jobbar, dekorerar, fixar mig och festar med.
Det finns inget vi inte klarar så det blev en härlig stund bland locktänger, hårspray, klänningsprovning och skor som lånades hej vilt. Så medans övriga minglade tog vi fördrinken ihop och gjorde oss redo. Hann ta några bilder men ganska fort hade endorfiner och hårspray fått mig i party mode och febern att försvinna så vi festade loss utan telefoner i några timmar.



Drog sen på mig kostymbyxorna över klänningen och cyklade hem i höga klackar över den bästa av öar som precis innan hade duschats av en regnskur men när jag cyklade hem fick en fantastisk solnedgångshimmel och doften av blöt grusväg.


Snart sommarlov och mycket tid att sy, hoppas energi och inspiration infinner sig samtidigt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar