söndag 29 september 2013

Svamp i stora lass

Ni kanske minns bilden från instagram i helgen (där heter jag 'ayladesign') här är historien bakom svampkorgen...


Hösten för mig betyder mer än gula löv, svamp, regn och kyla. Det betyder också Syfestival i Älvsjö.

Så var det också förra hösten när jag på mässan, för ovanlighetens skull, stannade till vid montrarna för lapptäckestyger. Där låg ett tyg fullt med svampar på och jag visste precis vad jag skulle göra av det!

Jag skulle sy en insida till en korg att just plocka svamp i så klart! Så att man alltid kan titta ner i korgen och bli glad oavsett hur mycket man själv kunnat, vågat eller lyckats plocka.

Jag visste också precis vem som skulle få den, nämligen den enda vän som lyckas få med mig ut i svampskogen!

...det tog mig bara ett år att hitta rätt korg men höst som det är passar den ju nu också, så nu är den klar för leverans till Sigtuna :)


Liten och nätt är den men lagom för en söndagsutflykt som kanske kan resultera i två svampsmörgåsar i alla fall!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar