torsdag 18 april 2013

rörigt randig men mysig



Idag myser jag i min helfodrade randiga klänning, otroligt vad lite magsjuka kan göra med figuren men också helt otroligt vilka krav det ställer på bekvämligheten!

Var tänkt som en taight sommarklänning där jag skulle experimentera med överdelens skärning, leka lite med ränderna som jag inte alltid tycker behöver gå på tvären eller längden.

Trixigt att få till mönsterpassningen men man får köra långsamt med maskinen och hålla sig lugn.

blev lite rolig

Den blev lite för lös i passformen men den är hur skön som helst. Helfodrad med tunn vit trikå så att den både blir lite varmare och inte snor sig runt benen när man har strumpbyxor. Har haft den mycket i vinter med vit eller mörkblå kofta.

Jag gillar kläder som funkar både stylade och på lördagsmorgonen, det här är ett sånt plagg. Den har levt vildmarksliv med scouterna och varit väldigt representativ på jobbet plus att den nästan alltid är ett förstahandsval på helger och trötta kvällar efter duschen.

Köpte tyget ur en stuvlåda på Textilvaruhuset i Veddesta, Stockholm. Den vita trikån den är fodrad med köpte jag från en bekant som säljer ut ett gammal tyglager på "Tvätten" i Skinnskatteberg, köpte en hel rulle!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar