onsdag 17 februari 2016

mer till den lille

det lilla charmtrollet som numera sportar den här sparkdräkten har en väldigt speciell plats i mitt hjärta av så många anledningar.



Först och främst är hans mamma väldigt speciell för mig men sen är den lille född samma dag som min yngsta, fast åtta år senare och de delar intresset för att konstans kräkas och dregla som bebisar.

Gudskelov står mamman och jag varandra så nära att hon inte drar sig för att be om dregglisar. Hon har tydligen gått och längtat efter att behöva dregglisar sen hon såg mina första jag sydde.

Vi har jobbat tillsammans ganska många år och under åren har jag sytt dregglisar åt ytterligare en av våra kollegor (hon var med och utvecklade min modell på just dregglisar och hennes dotter var testperson) därav har hon sett och längtat själv.



Därför värmer det extra mycket att få chansen att sy till hennes lilla son nu.





















Det blev en hel veckoranson och jag kunde inte låta bli att lägga i en mössa i påsen som matchade två av dregglisarna då den är vändbar.

Hon hade nämligen avslöjat att de ämnar ge den lille ett tidigt intresse för naturen så när jag såg tyget på affären kunde jag inte låta bli.



Tyger: alla tyger från Ohlssons tyger Sickla
Mönster: egen design
Datum: augusti 2015



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar