lördag 28 maj 2016

triss i vänner

Tidigare idag hade jag den stora äran att fira en väldigt avlägsen släkting men kär vän till familjen när hon fyllde 60 år. 
Jag tog på mig ett plagg som har kommit att bli en väldigt kär vän till mig av ett tyg från ytterligare en kär vän

triss i vänner 

en halvsolig söndag med fantastiskt god mat och annat trevligt sällskap också, utöver födelsedagsbarnet. 



Så här såg det ut på Instagram innan jag åkte, håret en nyans ljusare och gräset en nyans grönare än när jag fotade samma outfit tidigare.
Kappan var perfekt idag när det var ömsom sol och ömsom mulet, den blev inte för varm och inte för kall, precis som jag ville ha den men jag saknade fickor på den, får se om det inte måste åtgärdas!




Den här kombinationen har jag även haft på jobbet och känner mig både proffsig och fin i. Jeansen har ni sett tidigare (köpta) och under Aida kappan har jag en tunn vit blus (köpt) i någon läskig polyesterblandning, även det ett plagg från de stora kedjorna jag ska låna skärningen från till en egen modell senare.





Du kan trycka i dig hur mycket mat du vill i den här outfiten, sitta nästan utan att bry sig om underlaget eftersom kappan är så lång att du sällan sitter enbart på de vita jeansen och samtidigt känner du dig riktigt snygg. Allt behöver inte vara slimmade fodral eller svepande mängder med tyg för att jag ska sy det eller gilla det.





Vissa plagg blir precis som vissa böcker, riktigt kära vänner som du återvänder till gång på gång, i olika kombinationer och vid olika tillfällen. Ibland används de flitigt, ibland hänger de där i garderoben och väntar men de finns alltid där när du behöver dem.











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar