tisdag 6 oktober 2015

semesterminnen


 Det här är hur jag minns min sommar och semester!

Alla pratade om regnig och kalla sommar, uppenbarligen befann jag mig någon annanstans för på min altan ställde jag ut symaskinen så ofta jag bara kunde och i mitt minne var det i stort sett varje morgon.

Även långt in i augusti såg helgerna ut så här hela dagarna.


Jag brydde mig knappt om att klä på mig, underkläder och morgonrock sen var jag klar. När jag syr så provar jag väldigt ofta och det finns inget som är mer irriterande än att ha massa knöliga kläder att ta av sig när man vill prova det man syr. Morgonrock är därför perfekt.


Kanske inte är den mest ergonomiska ställningen att sitta och sy i, ute vid altanbordet på en plaststol, men själen mår bra av det och då är jag övertygad om att kroppen klarar av det.


Mitt ställ med trådrullar som jag spikat ihop av en gren från vedboden och spikar utan stora spikskallar är så vacker att jag ofta har den stående framme även när jag inte syr. Jag tycker om att färgsortera trådrullarnas alla nyanser och se hur de flyter i varandra.


När vi byggde altanen utanför huset fick vi verkligen ett rum till, det rum jag saknar mest i vårt lilla hus, ett syrum.
Inte alla syrum som har solljus som enda belysning, kalkoner istället för dammråttor under bordet och som på något magiskt vis kan förvandla den regniga kalla sommaren som alla pratar om till en varm och kreativ semester.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar